انتخاب بهترین آجر نما برای پارک ها و مبلمان شهری - صنایع آجر اصفهان

انتخاب بهترین آجر نما برای پارک ها و مبلمان شهری - صنایع آجر اصفهان

انتخاب بهترین آجر نما برای پارک ها و مبلمان شهری - صنایع آجر اصفهان

حتما تا کنون در فضای شهری آجرهای نسوز را دیده اید که جلوه بسیار زیبایی در این محیط ها ایجاد کرده اند. استفاده از آجر نما برای باغ و پارک ها باعث می شود تا زیبایی این فضاها دو چندان شود.
1401/1/10
0 نظر

انتخاب بهترین آجر نما برای پارک ها و مبلمان شهری

حتما تا کنون در فضای شهری آجرهای نسوز را دیده اید که جلوه بسیار زیبایی در این محیط ها ایجاد کرده اند. استفاده از آجر نما برای باغ و پارک ها باعث می شود تا زیبایی این فضاها دو چندان شود. 

آجر نما برای پارک ها و مبلمان شهری

با توجه به اینکه زندگی شلوغ و پر هیاهوی شهری، مردم را بیش از پیش به طراوت زندگی روستایی علاقه مند کرده است، استفاده از آجرهای نسوز که تداعی کننده سبک معماری سنتی ایران است در فضای شهری بسیار دیده می شود. برای انتخاب و خرید آجر نما پارک و مبلمان شهری و آجر فضای سبز با ما همراه شوید تا بهترین و زیبا ترین انتخاب را برای فضای شهرمان داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: 7 کاربرد آجر نسوز

مراحل ساخت آجر نسوز

مراحل ساخت آجر نسوز

برای شناخت مراحل ساخت آجر نسوز ابتدا بهتر است با مواد اولیه این مصالح پرکاربرد آشنا شویم.

آجر نسوز از خاک چینی یا خاک رس تولید می شود. این خاک پس از استخراج از دل کوه ها و آنالیز آن در آزمایشگاه، در دسته بندی های خاصی ذخیره می شود.

در تولید آجر نسوز یکسان بودن میزان مواد معدنی و فلزات اهمیت بسیار بالایی دارد.

به همین منظور، خاک دپو شده در انبار را آنالیز می کنند و بعد از آن، میزان مواد معدنی و فلزات را به ترکیب درصد مورد نظر افزایش می دهند.

پس از آماده سازی خاک نوبت به مرحله قالب گیری می رسد. در این مرحله به وسیله پرس های هیدرولیکی بزرگ، قالب هایی که از خاک پر شده است را پرس می کنند و سپس در کوره قرار می دهند.

درجه حرارت بالای کوره باعث می شود که خاک به خوبی خشک و پخته شود.

نوع سوخت مورد استفاده در کوره های پخت آجر در کیفیت آجر نهایی تاثیر به سزایی دارد.

بهترین مکان ها برای استفاده از آجر نما پارک و مبلمان شهری و آجر فضای سبز

امروزه و به دلیل سبک زندگی ماشینی، علاقه مردم به فضای سبز و استفاده از آن، بسیار افزایش پیدا کرده است.

فضاهای سبز و پارک ها در هر شهر، یکی از پر رفت و آمد ترین مکان ها به شمار می آیند و استفاده از مصالح با کیفیت و زیبا در طراحی این فضاها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

یکی از بهترین مصالح برای زیبا سازی این محیط ها، آجر نما پارک و مبلمان شهری و آجر فضا سبز است.

زیبایی و مقاومت آجر نما باعث می شود تا این عنصر در فضای های سبز، کاربرد بسیار گسترده ای داشته باشد.

در بسیاری از شهرها، پارک ها و محیط های تفریحی تبدیل به مکانی برای نمایش فرهنگ و معماری های سنتی آن منطقه نیز شده اند.

استفاده از آجر نما پارک و مبلمان شهری و آجر فضای سبز، در پارک ها علاوه بر ایجاد زیبایی چشم نواز، به دلیل استحکام بالای این مصالح و نگهداری آسان آن، باعث شده است تا این فضاها طول عمر بالایی داشته باشند.

در بسیاری از پارک ها دیده اید که کفپوش پارک نیز از آجر است. دلیل این انتخاب، طول عمر بسیار بالای آجر در برابر ضربه و فشار است.

یکی از مهم ترین نکات در رابطه با این آجر نما ها، امکان استفاده از آن برای ساخت صندلی، مبلمان و یا راهرو های زیبا در فضاهای سبز و پارک هاست.

مقاومت بسیار بالای آجر در برابر فشار و ضربه، این عنصر را به بهترین عضو در ساخت کف پوش و کف فرش آجری، صندلی و مبلمان فضای سبز تبدیل کرده است.

محصول جدید: آجر نسوز نما انگلیسی اصفهان با تنوع رنگی

انواع آجر نما مورد استفاده در فضای سبز

انواع آجر نما مورد استفاده در فضای سبز

در ساخت نما و کف پارک ها استفاده از آجر نما پارک و مبلمان شهری و آجر فضای سبز، علاوه بر ایجاد زیبایی، حس آشنا و زیبای زندگی های گذشته را نیز زنده می کند و همین امر باعث شده حتی در بعضی معابر و خیابان ها از آجر نما برای ساخت نیمکت یا صندلی ایستگاه اتوبوس استفاده شود.

مدل های متنوعی از آجر نسوز نما و آجر نسوز کف هستند که می توان از آن ها برای ساخت این بنا ها استفاده کرد.

این مدل ها عبارتند از:

آجر نما شاموتی

این آجر نما در برابر ضربه، تغییرات آب و هوایی و فشار بسیار مقاوم است و در برابر باران و یا دماهای بسیار پایین آسیب نمی بیند. آجر نما شاموتی در رنگ های متنوعی تولید می شود که این رنگ ها، دست طراحان را برای ساخت فضایی زیبا باز می گذارد.

آجر نسوز لعابی

مراحل تولید این آجر نسوز زیبا همانند دیگر آجر های نسوز است. تنها تفاوت این آجر با دیگر مدل ها، لایه لعابی است که بر روی آجر کشیده شده تا رنگ های زیبا تر و همچنین استحکام بیشتری به آجر ببخشد. آجر نما لعابی در برابر خط و خش بسیار مقاوم است و گزینه بسیار مناسبی برای ساخت نیمکت یا مبلمان فضای شهری به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: آجر پلاک نسوز مشکی

آجر نسوز مشکی یا سفید

در بسیاری از فضاها، طراحان علاقه بسیاری به ساخت محیط های مینیمال و زیبا دارند و این امر باعث شده تا تولید کنندگان آجر نسوز، این مصالح پر کاربرد را در رنگ های مشکی و سفید تولید کنند.

آجر طرح نما چوب

یکی از مدل های بسیار پرطرفدار در ساخت نماهای زیبای شهری و طراحی فضای سبز آجر طرح نما چوب است. این آجر نما بسیار زیبا و مستحکم بوده و در طراحی های فضای شهری می تواند زیبایی محیط را دو چندان نماید. ویژگی مهم نما چوبی، قیمت بسیار مناسب، طراحی زیبا و شیار دار بودن

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر