7 کاربرد آجر نسوز در صنایع آجر اصفهان

7 کاربرد آجر نسوز در صنایع آجر اصفهان

7 کاربرد آجر نسوز در صنایع آجر اصفهان

آجر نسوز به عنوان یکی از پرطرفدارترین انواع آجرها می باشد که می توان کاربرد آجر نسوز را به این صورت توصیف کرد: آجر نسوز همه کاره بنا است؛ زیرا از آن می توان در تمام قسمت های ساختمان از جمله نمای داخلی و خارجی آن استفاده کرد.
1401/1/9
0 نظر

۷ کاربرد آجر نسوز

آجر نسوز به عنوان یکی از پرطرفدارترین انواع آجرها می باشد که می توان کاربرد آجر نسوز را به این صورت توصیف کرد: آجر نسوز همه کاره بنا است؛ زیرا از آن می توان در تمام قسمت های ساختمان از جمله نمای داخلی و خارجی آن استفاده کرد.

محصول جدید: آجر نسوز نما انگلیسی اصفهان با تنوع رنگی

کاربرد آجر نسوز

آجرهای نسوز به دلیل مقاومت بسیار بالا در برابر حرارت، باران های اسیدی، تغییرات دمایی هوا، سازگاری با محیط زیست و تنوع بسیار بالا در رنگ، ابعاد و مدل کاربردهای مختلف بسیاری دارند که با طراحی خلاقانه می توان سازه های بسیار زیبایی را با آن ایجاد کرد. از جمله رایج ترین کاربرد آجر نسوز نما می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نمای خارجی ساختمان ها

نمای داخلی ساختمان

انواع کوره های غیر آهنی

شومینه و باربیکیو با آجر نسوز

آشپزخانه

سوله سازی

کف فرش خیابان، حیاط و…

بیشتر بخوانید: آجر پلاک نسوز سفید اصفهان

کاربرد آجر نسوز در نمای خارجی ساختمان

آجر نسوز نسبت به سایر مصالح و انواع آجرها به دلیل ویژگی ضد حرارت و مقاومت بالایی که در برابر عوامل محیطی دارد، مناسب ترین گزینه در نمای خارجی ساختمان ها می باشد. کاربرد آجر نسوز در نمای ساختمان باعث می شود عمر مفید ساختمان نیز بالا رود.

آجر نسوز در رنگ های متنوع بسیاری از جمله قرمز تیره تا روشن (آجر نسوز انگلیسی یا سمیرم)، طلایی، سفید، مشکی، کرم و… موجود می باشد که با طراحی های خلاقانه می توان نمای بسیار چشم گیری را در ساختمان و ویلاها ایجاد کرد و رنگ و بوی متفاوتی به آن داد.

کاربرد های آجر نسوز در نمای داخلی ساختمان

کاربرد های آجر نسوز در نمای داخلی ساختمان

آجر نسوز با توجه به تنوع رنگ و مدل های مختلف جذابیت ظاهری شیکی دارد که جلوه نمای داخلی ساختمان را بسیار جذاب می کند. کاربرد آجر نسوز در نمای داخلی بسیار متنوع می باشد که با هریک از رنگ ها می توان سبک های شیک و متفاوتی را ایجاد کرد به طور مثال:

استفاده آجر نسوز مشکی و خاکستری برای ایجاد نمای به سبک کلاسیک و مینیمال

استفاده از رنگ های کرم، طلایی، قهوه ای و… برای ایجاد نمای به سبک مدرن

استفاده از رنگ سفید و قرمز با طرح رستیک برای ایجاد نمای به سبک سنتی و جذاب

از انواع رنگ آجر نسوز می توانید در فضای نشیمن منزل همچون تی وی وال، شومینه، آشپزخانه، دیوار تزئینی، دیوار پشت مبل و… استفاده کرده و سبک دکوراسیون دلخواه خود را ایجاد کنید.

کاربرد آجر های نسوز در شومینه

کاربرد آجر های نسوز در شومینه

امروزه استفاده از شومینه در دکوراسیون منزل بسیار رایج شده است که فضای مدرنی را در نشیمن ایجاد می کند. از آنجایی که استفاده از آجر در شومینه بسیار کاربردی تر و مقرون به صرفه تر از سایر مصالح می باشد، شما می توانید از بهترین نوع آجر برای شومینه یعنی آجر نسوز استفاده کنید.

از کاربرد آجر نسوز در شومینه می توان به فضای داخلی و خارجی آن اشاره کرد. استفاده از آجر نسوز در شومینه باعث می شود تا دیوارها داغ نشده و حرارت زیاد ناشی از آتش خیلی به بیرون راه پیدا نکند؛ همچنین باعث زرد نشدن دیوارهای خارجی شومینه نیز می شود.

محصول جدید: پلاک نسوز پرتقالی انگلیسی

کاربرد آجر نما نسوز در ساخت باربیکیو

آجر نسوز در باربیکیو یکی از مناسب ترین و بهترین مصالحی می باشد که می توان برای ساخت باربیکیو از آن استفاده کرد. این آجر چون مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت دارد، گزینه ای مناسب برای این کار محسوب می شود. از دیگر مزایا و کاربرد آجر نسوز در باربیکیو می توان به راحت تمیز شدن آن اشاره کرد.

کاربرد آجر نسوز کوره

کاربرد آجر نسوز کوره

کوره ها به دلیل حرارت بسیار بالایی که دارند نیازمند آجرهایی می باشند که مقاومت بالایی در برابر حرارت داشته باشند. یکی از بهترین آن ها آجر نسوز است. از کاربرد آجر نسوز در انواع کوره ها می توان به موارد زیر اشاره کرد و برای ساخت آن ها از این نوع آجر کمک گرفت:

استفاده آجر نسوز در ساخت دیواره‌های داخلی کوره‌های ذوب آهن

کاربرد آجرهای نسوز در ساخت کوره‌هایی که در آن‌ها آلیاژهای غیر آهنی تولید می‌شود

جهت استفاده در صنعت شیشه سازی و ساخت کوره‌های تولید شیشه

کاربرد انواع آجر نسوز کوره در تمام کوره های آجر پزی

بیشتر بخوانید: آجرنسوز سفید خالدار

استفاده از آجر نسوز

کاربرد آجر نسوز بسیار گسترده می باشد که استفاده از آن در نما تمامی سلایق و سبک های طراحی را پوشش می دهد. آجر نسوز به دلیل انعطاف پذیری و تنوعی که دارد به راحتی نیز می تواند با سایر متریال های نما (سنگ، چوب، کامپوزیت، شیشه و…) هم نشینی یابد. در این راستا طراحان توانسته اند بیش از صدها طرح در نمای خارجی و داخلی ساختمان ها به همراه سنگ، چوب و… ایجاد کنند.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر