آجرنسوز سفید خالدار

آجرنسوز سفید خالدار

تعریف اجر نما_ جنس_ مزایا_معایب
مهسا قربانی
1400/9/9
0 نظر

آجر نسوز سفید خالدار

آجر نسوز یکی از پر کاربردترین مصالح ساختمانی است. که حتی در نمای ساختمان هم کاربرد دارد .

چون   مقاوم در برابر حرارت وسایش   می باشند ، قابلیت مصرف در تمامی شرایط اقلیمی را دارند.

مواد پایه تشکیل دهنده این نوع آجرها ی نسوز، کانیهای معدنی خیلی خاص و پوکه های معدنی میباشد،که نسوز هستند.  یعنی مقاومت دمایی بالایی دارند . این  مواد   معمولا سرامیکی و غیر فلزی هستند. که میتوانند در درجه حرارتهای بالا پایدار باشند.  

 با پیشرفت صنعت  و تولیدات متنوع  آجر  ، این نوع آجرها  طرفداران بسیاری پیدا کرده است .هر چند که هزینه این نوع آجرها به علت نسوز بودن نسبت به آجرهای معمولی بیشتر است. اما مقاومت  آن ها و  ماندگاری بالا  و مقاومت در مقابل تابش آفتاب و سرما و گرما بسیار حائز اهمیت است .

این نوع آجر ها تنوع بسیار بالایی دارند. و از مدلهای مختلفی برخوردار هستند. از جمله آن ها میشود به آجر نسوزسفید خالداراشاره کرد.

 آجرسفید نسوز خالدار ظاهری زیبا و  منحصر به فرد درنمای  ساختمان  ایجاد میکند.

این رنگ برای دستیابی به طراحی معماری به سبک مدرن عالی است . به دلیل امکان ایجاد کنتراست بادیگر مصالح معماری استفاده از آجر سفید خالدار قابلیتهای بسیار گسترده ای در اختیار طراحان سبک مینیمالیستی قرار می دهد. از خانه های کلبه ای روستایی گرفته تا ساختمان های آموزشی باشکوه، این آجر با بسیاری از سبک های مختلف معماری مطابقت دارد. 

ناگفته پیداست در طراحی نما به صورت مصالح ترکیبی، یکی از مهمترین مصالح مکمل در طراحی نمای رومی و یا دیگر نماهای سنگی، آجر نسوز سفید خالدار می باشد.

ایـن رنگ در معماری نمایانگر شروعی دوباره است. به صورت کلی رنگ ســفید در طراحی معماری احســاس صلــح و آرامــش، راحتــی و امیــد را بــه ارمغــان مــی آورد.

نکات مثبت:

.زیبایی مناسبی 

.عایق حرارتی و صوتی

.دوام و ماندگاری بالا

. عدم نیاز به صرف هزینه اضافی برای نگهداری

.نصب محکم و بدون دردسر

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر