کاربرد آجر نسوز در نمای داخلی

کاربرد آجر نسوز در نمای داخلی

کاربرد آجر نسوز در نمای داخلی

یکی از شاخص‌ترین ویژگی آجرهای نسوز قابلیت بکارگیری آنها در نمای دکوراتیو یا همان نمای داخلی ساختمان است که به عقیدۀ برخی از معماران برجسته، بیشتر از نمای خارجی حائز اهمیت است.
1401/12/25
0 نظر

کاربرد آجر نسوز در نمای داخلی

یکی از شاخص‌ترین ویژگی آجرهای نسوز قابلیت بکارگیری آنها در نمای دکوراتیو یا همان نمای داخلی ساختمان است که به عقیدۀ برخی از معماران برجسته، بیشتر از نمای خارجی حائز اهمیت است. آجرهای نسوز نما رنگ بندی فوق العاده‌ای دارد و همین عامل سبب شده تا معماران و طراحان دکوراسیون در صورت نیاز، این آجر خاص را نسبت به دیگر مصالح و مواد دکوراتیو در اولویت قرار دهند.

آجرهای نسوز در دکوراسیون داخلی به دور از شلوغی و هیاهوی سبک های مدرن و پیچیده، طراحی دلنشینی برای محیط داخلی به ارمغان دارد که همین عامل برای استقبال از این آجر کفایت می‌کند. آجر نمای نسوز قادر است دیوارهای منزل را به نحوی زیبا طراحی کند؛ به گونه‌ای که بی‌شمار نشانه از اصالت معماری ایرانی را می‌توان در دکوراسیون مشاهده کرد. کاربرد آجر نسوز در منزل منحصر به مورد یاد شده نبوده و شامل کاربردهای متعددی است که از جملۀ آنها می‌توان به لیست زیر اشاره کرد:

طراحی شومینه

طراحی دیوار پشت قفسه

دیوار آجری نسوز در پس زمینۀ تلویزیون

طراحی فضای بین کابینت‌های آشپزخانه

طراحی فضای آجری در راه‌پله‌ و راهرو

با وجود اینکه آجرهای نسوز توسط بیشتر طراحان در فضای منزل و محیط‌های شخصی به کار می‌رود، اما این به این معنا نیست که این آجر نما تنها در فضای منزل کاربرد دارد. باید دانست که این آجرها علاوه بر دکوراسیون منزل در بسیاری از محیط‌های اداری، عمومی و تفریحی از قبیل رستوران‌ها که به سبک‌های مدرن طراحی شده‌اند نیز کارایی منحصر به فرد دارد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر