آجر نما لعابی

آجر نما لعابی

بهترین تولید کننده آجرنما لعابی اصفهان
1400/9/9
0 نظر

آجر نما لعابی

یکی از پراستفاده ترین انواع آجر در کشورایران، آجر نما لعابی است که با توجه به تنوع رنگ و طرح باعث شده، طراح به آسانی مطابق سلیقه کارفرما طراحی نمای خود را انجام دهد. ازجمله  رنگ های آجرنما لعابی می توان به لاجوردی ، آبی، فیروزه ای ، زرد ، قرمز و ... و همچنین از جهت ابعاد به پلاک،  20*20 ،ال ، شبکه پله ای، شش ضلعی و... اشاره کرد.

لعاب  پوشش درخشان و شفاف روی سفال است که زیبایی و درخشندگی  دو چندانی به سفال می بخشد. رنگ و لعاب در سفالگری به جز جذابیت و زیبایی، موجب افزایش استحکام و دوام سفال می شود و شامل انواع مختلفی از جمله مات یا براق، کدریا شفاف، صاف یا بافت دار می باشد. لعاب اصولا ماده چسبناکی نیست، اما تماس آن با سفال باعث نفوذ آن در خاک رس می گردد و زمانی که در درجه حرارت معینی قراربگیرد به خوبی بر روی سفال تثبیت می شود. وجود هر نوع ناخالصی یا آلودگی مثل گرد و غباریا نفت در ماده تشکیل دهنده رنگ و لعاب باعث می شود لعاب از روی سفال بلند شده یا سبب لغزیدن آن بر روی سفال می گردد.

آجر نما لعابی

آجرنما لعابی، مانند آجر معمولی ساخته می‌شود با این تفاوت که روی آن با لعاب کاشی پوشانده می شود و فقط در نما سازی ساختمان به کار می‌رود. لعاب نوعی شیشه است  با این تفاوت که از ترکیب خاک رس یک فلز به وجود می آید؛ لعاب برای اینکه بتواند سطح شیشه ای را روی خود نگه دارد با اکسید آلومینیوم ترکیب شده و منبع اصلی آن خاک رس می باشد.

معماران در گذشته  برای جلوگیری از نفوذ آب و پدید آوردن  نقش های زیبا و جدید و فوق العاده  با رنگ بندی های مختلف بر روی نمای ساختمان های معماری سنتی ایران از لعاب استفاده می کرده اند. لعاب دار کردن سطح آجر باعث نفوذ ناپذیری بسیار بالای  سطح لعاب خورده می شود که علاوه بر حفاظت در برابر لکه دار شدن محصول، مقاومت به ساییدگی آجر را بالا می برد. با لعاب دار کردن آجرنسوز که از جمله با اهمیت ترین  عوامل به کارگیری آجر در منطقه های  اقلیمی متفاوت است ،  مقاومت آن  در مقابل  عوامل فرسایشی و هوازدگی  زیاد می شود  ، بافت صاف و صیقل شده  مانع  نفوذ آب به درون آجر می شود و در برابر عوامل شیمیایی پایدارتر می‌گردد. 

عوامل تاثیر گذار بر قیمت آجر لعابی، رنگ و طرح ، ابعاد و  کیفیت تولید آجر لعابی می باشد. صنایع آجر اصفهان به تولید انواع آجر لعابدار می پردازد و آمادگی دارد تا خدمات خود را به اصفهان و سایر شهرهای ایران ارائه دهد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر