آجرنما رستیک

آجرنما رستیک

آجر رستیک یا خشت رستیک نوعی از آجر است که سطح آن دارای اختلال می‌باشد که این نوع اختلال با استعمال از دستگاه خاصی تولید می شود.
1400/9/8
0 نظر

گونه‌های آجر نما نسوز رستیک

خشت رستیک یا آجر نمای نسوز روستیک به دلیل تنوع در  طرح، الگوهای ناهموار و رنگ های زیبا شهرت دارد. خشت رستیک به جهت القای هم زمان مدل قدیم و امروزی، بافت خاص و رنگ های ‏بسیار دیدنی جزوانواع  آجر  آنتیک و آجر دکوراتیو قرار می‌گیرد. آجر نما رستیک شامل رنگ‌های خاص و گرم است. به همین دلیل به طور پیوسته یکی از مواد سازنده پیشنهادی برای پوشش و تزئین نمای داخلی منازل از ‏سوی طراحان دکور  می‌باشد.

آجر نما رستیک از متریال‌هایی است که در پیاده‌سازی داخلی و خارجی یک سازه، به عنوان یک گزینه بسیار کاربردی مورد استفاده قرار می گیرد. این آجر  از مصالحی می‌باشد که با روی کار آمدن مدل کهن روستیک که مجددا محبوبیت یافته، متداول گردیده است. این آجر درابعاد و سایز های پلاک، مربعی سایز کوچک، ساخت و عرضه می‌شود.

آجر نما رستیک در ‏اکثر  مواقع در چینش داخلی به کار گرفته می شود. البته در نمای بیرونی ساختمان با مخلوط دیگر  عنصر های تزیینی نیز می‌توان از آن بهره‌مند شد. آجر رستیک غالبا به ‏شکل سنتی   ساخته می شود .‏

از شاخص ترین خصوصیت آن می توان به سازش و نزدیکی آن با طبیعت اشاره نمود که همین آیتم موجب زیبایی آن شد‌ه‌ است. ظاهر   این آجر نشات  گرفته از   تکه چوب بوده و سطح  آن به طور  نامنظم ساخته شده است.

تمام هدف  تولید کنندگان خشت و آجر نما این می‌باشد که چیزی را تولید کنند که نزدیک به طبیعت باشد. آجرنما رستیک به طور  بی نظم و ناهماهنگ ساخته  می‌شود که علتش تشابه دادن آن به صخره یا کوه و طبیعت میباشد.

آجرنمای رستیک منجر به زیبا شدن ساختمان می گردد و جلوه خاصی را به آن می‌بخشد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر