آجرنمای نسوز

آجرنمای نسوز

بهترین تولید کننده آجرنمای نسوز اصفهان
1400/9/7
0 نظر

آجر نمای نسوز

ازپرکاربردترین  انواع آجرها، آجر نمای نسوز است که جهت  ایجاد نمای زیبا در انواع ساختمان به کار می‌رود. امروزه با پیشرفت صنعت ساختمان، استفاده از آجرها در اسکلت سازه‌ها کمتر شده است، ولی همچنان در نمای ساختمان و بدنه استفاده می شوند. آجرنما علاوه بر برخورداری از استاندارد های لازم، باید در برابر رطوبت، گرما و نفوذ آب مقاوم باشد و به‌آسانی آسیب نبیند.

آجر نسوز نما از تنوع بالای رنگ، سایز و طرح برخوردارمی باشد و بسیاری از طراحان، در زمان اجرای نما، از آن ها به شکل تصادفی استفاده می کنند، که علاوه بر زیبایی و شکیل بودن، تفاوت در سبک و طرح و رنگ را در تک تک آجرهای نسوز به کار رفته  ، به نمایش می گذارند. آجرهای نسوز به علت مقاومت بالا، جذب مناسب  آب  و همچنین گیرایی بالا در برخورد با ملات، از مزیت های متفاوتی به نسبت دیگر مصالح در مراحل نصب و اجرا برخوردار است. 

آجر نسوز نما درمقابل عوامل محیطی و شیمیایی، ضربات فیزیکی از مقاومت بالایی برخوردار است و همچنین باعث عایق شدن ساختمان در برابر گرما و سرما می شود.

آجر نمای نسوز ثبات رنگ بالایی داشته و در اثر عوامل محیطی مختلف مثل تابش خورشید، رطوبت و دمای بالا وپایین؛ رنگ خود را حفظ می کند.

این آجرها در ابعاد مختلف و در رنگ های نارنجی، زرد و قرمز موجود است و با کیفیت بالا و قیمت به روز عرضه می گردند.

علاوه بر مقاوت حرارتی و فشاری، کیفیت پایدار، ماندگاری و انعطاف پذیری در برابر شرایط مختلف اقلیمی، می‌توان اطمینان داشت، نمای ساختمان چندین سال جذاب و همانند روز اول باقی می ماند  که باعث  کاربرد آجر نسوزدر نمای ساختمان ها شده است .  رعایت استانداردهای ثبات رنگ و ضد شوره بودن آجر نسوز در زمان تولید آن، کیفیت لازم را در دراز مدت تضمین می‌کند، و بعد از گذشت چند سال از زمان نصب، تغییر رنگ یا تغییر شکل، جلبک یا شوره در سطح آن مشاهده نخواهد شد.

 روش های تست کیفیت آجر نمای نسوز

 با توجه به اهمیت بالای آجرنمای نسوزدر سازه ها،داشتن کیفیت برای آنها ضروری می باشد . از این رو، لازم است آزمایشات متعددی بر روی آجر انجام شود تا اطمینان حاصل شود که نمای ساخته شده از مقاومت کافی برخوردار است وبعد از نصب دچار تغییر شکل و رنگ و کیفیت نخواهد شد.

حال به نکته اصلی می رسیم، که چطور آجرنما را تست کیفیتی کنیم یعنی از کجا بفهمیم آجر نما با کیفیت است. این نکات ازاصلی ترین موارد برای شناسایی آجر نمای مرغوب می باشد.

پیش از تهیه آجر نسوز نما با انجام انواع تست روی آجر و رعایت مواردی که ذکر میکنیم، یک آجراستاندارد، باکیفیت و بادوام را خریداری کرده اید. فقط این نکته را از یاد نبرید که خرید آجر از یک برند شناخته شده کار شما را ساده تر و خیالتان را راحت تر می کند.

تست نبودشکستگی و ترک در آجر

این مهم با چشم غیر مسلح میسر می شود. قبل از خرید آجر نسوزنما از شرکت مربوطه، حتما یک بسته از آجرها را مشاهده کنید تا هیچ گونه شکستگی یا ترکی بر روی آن مشاهده نشود.

شکستگی آجرممکن است به دلیل بارگیری غیر اصولی موقع ارسال از درب کارخانه و حمل آجر نما به صورت غیر حرفه ای باشد. پس موقع خرید این تضمین را از فروشنده بگیرید که در آجرها ترک و شکستگی مشاهده نشود.

تست ضد شوره بودن آجرنمای نسوز 

ابتدا نمونه ای از آجرهای شرکتی که قصد خرید از آن را دارید دریافت کنید. سپس آجرنما را درون یک ظرف آب معمولی قرار دهید. بعد از سپری شدن یک شبانه روز آجرها را از آب خارج و به بیرون منتقل میکنیم تا کاملا خشک شوند.

آجر ها را بررسی کنید اگر یک لایه سفید یا خاکستری بر روی آن ببندد نشان از وجود مواد قلیایی یا همان شوره می باشد. وجود شوره بر روی آجرنما حداکثر تا 10 درصد قابل قبول است که نشان از کیفیت بالای آجر می باشد. وجود بیش از 20 درصد شوره بر سطح آجر نشان دهنده کیفیت پایین آن می باشد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر