آجرهای نسوز در چه ابعادی تولید می شوند؟

این آجرها در اشکال منحنی و هلالی تولید می شوند و برای ساخت بالکن ساختمان از آنها استفاده می شود.

192

آجرهای نسوز در چه ابعادی تولید می شوند؟

آجر نسوز هلالی: این آجرها در اشکال منحنی و هلالی تولید می شوند و برای ساخت بالکن ساختمان از آنها استفاده می شود. آجرهای هلالی در ابعاد استاندارد ۵٫۵*۲۰*۳ ساخته می شوند.

آجر نسوز پلاک: آجر نسوز پلاک به شکل مکعب مستطیل در قالب هایی با ابعاد و ضخامت مختلف تولید می شود. ابعاد استاندارد برای آجر سمیرم ۷*۳۲*۲٫۵ و برای آجر شاموت ۵٫۵*۲۶*۲٫۵ است و این آجرها کاربرد فراوانی برای نمای انواع ساختمان ها دارند.

آجر نسوز گوشه یا ال: این آجر با توجه به شکل ظاهری که دارد برای دور پنجره ها و چرخش نماها در فضاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. آجر نسوز ال در ابعاد استاندارد خط کوچک ۱۰ و خط بزرگ ۲۰ تولید می شود. ابعاد نوع تیز خط این آجر نسوز در خط های کوچک ۱۳ و برای خط های بزرگ ۲۶ است.

آجر نسوز کف: آجر نسوز کف یکی از عایق های مناسب برای کف ساختمان، پارکینگ و… است. آجر نسوز کف در ابعاد استاندارد ۱۰*۱۰*۲٫۵، ۱۰*۲۰*۲٫۵ و ۱۰*۴۰*۲٫۵ تولید می شود.

آجر نسوز صنعتی: یکی از آجرهای پرکاربرد در صنعت آجر نسوز صنعتی است و از آن به عنوان عایق کوره های بزرگ استفاده می شود. این آجر در نوع تخت، ایزو، کف و پل تولید می شود که ابعاد و ضخامت مختلفی دارند. نوع تخت این آجر در ابعاد ۲۳*۱۱٫۵ و ضخامت ۳، ۴ و ۶ است و نوع ایزو ابعاد ۲۰*۲۰ و ضخامت ۸ و ۹ تولید می شود. نوع کف در ابعاد ۲۵*۲۵ با ضخامت ۹ و نوع پل در ابعاد ۲۰*۴۰ با ضخامت ۵، ۶ و ۸ ساخته می شود.

آجر شومینه: آجر شومینه برای پوشش داخلی شومینه استفاده می شود و ابعاد استاندارد این آجر ۷٫۵*۱۵*۲٫۵ است. آجرهای شومینه از ترکیب خاک سمیرم و شاموتی تولید می شوند و تحمل حرارت این آجرها در سطح بسیار بالایی قرار دارد.