انواع مختلف آجرهای نسوز بر اساس نوع خاک و مواد اولیه

منبع اصلی خاک آجر نسوز شاموتی از معادن طبس بوده و جزوه با کیفیت ترین و بهترین خاک برای ساخت آجر محسوب می شود.

169

انواع مختلف آجرهای نسوز بر اساس نوع خاک و مواد اولیه

آجر نسوز شاموتی: منبع اصلی خاک این آجر از معادن طبس بوده و جزوه با کیفیت ترین و بهترین خاک برای ساخت آجر محسوب می شود. تناژ رنگی اصلی این آجر زرد است و از آجرهای محبوب برای نمای ساختمان است.

آجر نسوز سفید: این آجر از ترکیب خاک نسوز و خاک سنگ آجر نسوز سفید ساخته می شود. آجر نسوز سفید در ۵ طیف رنگی مختلف تولید می شود و عموما از رنگ های آن به صورت ترکیبی برای نمای ساختمان استفاده میشود.

آجر نسوز قرمز سمیرم: خاک مورد استفاده برای تولید این آجر از معادن خاک سمیرم تهیه می شود و از کیفیت خوبی برخوردار است. آجر نسوز سمیرم در طیف های مختلفی از رنگ قرمز تولید می شوند.

آجر نسوز رستیک: آجر نسوز رستیک از ظاهر بسیار زیبایی برخوردار است به همین دلیل کاربرد زیادی برای نمای انواع ساختمان ها دارد. نحوه تولید آجر رستیک به صورت دستی بوده و از ترکیب خاک قرمز سمیرم و خاک شاموت ساخته می شود.

آجر نسوز مشکی و قهوه ای: آجر نسوز مشکی و قهوه ای به دلیل رنگ تیره ای که دارند سلیقه اکثر افراد نیستند و کاربرد کمتری نسبت به دیگر آجرهای نسوز دارند. طیف رنگی این آجر در تناژهای مختلف مشکی و قهوه ای است و برای نمای داخلی و خارجی ساختمان ها کاربرد دارند.